Toimitus- ja maksuehdot:
Päivitetty 12.3.2025
Yritys: Ihaastus – toisen kavion kauppa.
Y-tunnus: 2053699-6
Käyntiosoite: Kurjentie 278 21530 Paimio
Puhelinnumero: 050 5576 933 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta).
Sähköposti: ihaastus@toisenkavionkauppa.fi
Yleistä
Ihaastus – verkkokauppa (myöhemmin myös verkkokauppa) myy pääosin käytettyjä hevosalan tuotteita Suomen alueelle, ei kuitenkaan Ahvenanmaalle. Alaikäisen osalta edellytämme huoltajan kirjallista suostumusta (toimitettava sähköpostilla) eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Ihaastus - verkkokauppa voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista. Verkkosivuilla esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvista teknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta.
On huomioitava, että tuotteita käsitellään tiloissa, joissa on ollut koiria ja kissoja ja jossa säilytetään rehusäkkejä, joissa on ollut viljaperäisiä rehuja. Lisäksi tuotteissa saattaa olla pölyä, karvoja tms., jotka ovat tarttuneet tuotteeseen varastoinnin aikana.
Yritysten ja yhteisöjen (muut kuin kuluttaja-asiakkaat) välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tuotteiden omistusoikeus säilyy myyjällä, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.
Henkilötietojen käsittely
Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin tietoja henkilötietojen käsittelyselosteessa (tietosuojaseloste).
Tilaaminen
Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet verkkokaupassa ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yritysasiakkaan on edellä mainittujen tietojen lisäksi ilmoitettava y-tunnus ja yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot. Asiakas vastaa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei onnistu, asiakaspalvelu auttaa mielellään.
Tuotteet ja hinnat
Hinnat ja tuotekuvaukset on esitetty verkkosivuilla. Tuotteissa on kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero silloin kun tuote on arvonlisäveron alainen.
Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido verkkokauppaa.
Verkkokaupalla on oikeus tarkistaa alennuksia ja muita etuja tilauksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä tai ilmoitetaan erikseen esimerkiksi alennuskoodin yhteydessä. Maksuttoman toimituksen koodi on voimassa vain kotimaan kuljetuksiin, pois lukien Ahvenanmaa.
Tilausilmoitus ja -vahvistus
Kuluttaja-asiakas saa tilausvahvistuksen, joka vahvistaa tilauksen saapuneen meille ja joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista. Tilauksen käsittelyn jälkeen kuluttaja-asiakas saa tilausilmoituksen. Mikäli asiakas huomaa tilausvahvistuksessa korjattavaa, pyydetään ottamaan meihin yhteyttä. Yritysasiakkaan tilausvahvistus sisältää tiedot tilatuista tuotteista.
Verkkokauppa pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustanne, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta verkkokaupalla on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata vahinkoa.
Maksutavat
Klarnan maksuvaihtoehdot eli yleisimmät verkkopankki- ja korttimaksupainikkeet, Mobilepay, Paypal, lahjakortti, pankki- tai luottokortti, maksu 30 päivän sisällä ja osamaksu. Satula-asiakkaille lasku.
Toimitusaika
Tilaukset käsitellään 1-5 arkipäivän kuluessa onnistuneesta ja hyväksytystä maksusuorituksesta.
Toimitusaika vaihtelee riippuen tilauksesta ja toimitustavasta. Toimitusvaihtoehdoistamme matkahuolto ja Posti ovat nopeimmat. Asiakaspalvelumme on teihin yhteydessä välittömästi, mikäli tuotteiden saatavuudessa on ongelmia tai toimitusaika viivästyy.
Toimitustapa ja toimituskulut
Mikäli tilattujen tuotteiden hinta ylittää 10 €, toimituskulu on alla olevan mukainen. Jos tilauksen arvo jää alle 10 euron, lisätään kassalla toimituskulujen lisäksi pientoimituslisä, joka on 6 €/tilaus. Tämä ilmoitetaan myös verkkokaupassa tuotesivuilla. Toimituskulut ja mahdollinen pientoimituslisä lisätään tilauksesi loppusummaan ja näet kokonaissumman kassalla.
Toimitamme lähetykset postin (www.posti.fi), matkahuollon (www.matkahuolto.fi) ja DB Schenkerin (www.dbschenker.com) välityksellä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimituskulut riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta sekä valitusta toimitustavasta. Alla on eritelty voimassa olevat sopimushintamme:
DB Schenkerin kuljetuksella noutopisteeseen
0-7 kg 6,60 €
7-20 kg 12,20 €
20-35 kg 25,50 €
* Matkahuollon kuljetuksella MH:n asemille, pakettiautomaattiin, asiamiespisteeseen tai myymäläpakettipisteeseen
0-2 kg 8,90 €
2-5 kg 10,90 €
5-10 kg 15,90 €
10-15 kg 20 €
yli 15 kg 25 €
* Postin kuljetuksella valittuun noutopisteeseen, pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen
0-2 kg 7,70 €
2-5 kg 8,30 €
5-10 kg 10,00 €
10-15 kg 11,40 €
15-20 kg 12,80 €
20-25 kg 14,10 €
25-30 kg 15,50 €
30-35 kg 16,90 €
Maksuttoman toimituksen raja ilmoitetaan verkkosivuilla.
Tilaukset on mahdollista noutaa maksutta myös varastoltamme aukioloaikojen puitteissa, mikäli toimitustavaksi on sovittu nouto. Noudosta on sovittava erikseen ihaastus@toisenkavionkauppa.fi tai 050 55769 33 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta) tai Facebook-sivumme kautta.
Lahjakortti
Tietylle summalle kirjattu lahjakortti on voimassa kaikissa tuoteryhmissä (poislukien toimituskulut). Lahjakortti on käytettävä yhdessä erässä. Ruokintasuunnitelmalahjakortit ovat käytettävissä ainoastaan siihen suunnitelmaan, joka mainitaan lahjakortissa. Lahjakortti aktivoidaan kassalla tilauksen yhteydessä. Tilattuasi lahjakortin saat erikseen lahjakorttiviestin sähköpostiisi. Ruokintalahjakortit ovat voimassa 30 vrk ostopäivästä alkaen ja muut lahjakortit ovat voimassa 180 vrk ostopäivästä alkaen. Lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.
Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus
Peruuttamisilmoitus
Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimusta koskevan sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, johon kirjataan seuraavat tiedot:
Peruuttamislomake (oikeusministeriön mallin mukainen)
(täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa sopimuksen)
Vastaanottaja: Ihaastus-verkkokauppa, Kurjentie 278 21530 Paimio, ihaastus@toisenkavionkauppa.fi
Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien hyödykkeiden toimittamista:
Vastaanottopäivä:
Kuluttajan nimi:
Kuluttajan osoite:
Kuluttajan allekirjoitus: (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
Päiväys:
Tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla ihaastus@toisenkavionkauppa.fi, teksiviestillä tai soittaen 050 5576933 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta) tai Facebookin viestitoiminnon avulla. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta.
Palveluntarjoaja voi aloittaa palvelun, esimerkiksi hevosen ruokintaohjelman suunnittelun, tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakas on hyväksynyt peruuttamisoikeuden menetyksen tässä tilanteessa.
Tilatessasi Ihaastuksesta sitoudut alla olevaan:
”Pyydän, että tilaamani palvelun suorittaminen aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä ja hyväksyn, että menetän peruuttamisoikeuden, jos palvelun suoritetaan kokonaan ennen sanotun ajan päättymistä. Peruuttamistilanteessa olen velvollinen maksamaan korvauksen siitä osasta palvelua, jonka olen jo saanut.”
Tilaamalla verkkokaupasta palvelun pidetään tilausta nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja asiakas on saanut tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa ja hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätöksellään. Peruuttamistapauksessa asiakkaan on maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä toimeksiannon täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus.
Poikkeukset peruuttamisoikeuteen
Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole muun muassa sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut tuotteet).
Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole, jos palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä kuluttajan nimenomaisen pyynnön vuoksi ja asiakas on hyväksynyt peruuttamisoikeuden puuttumisen näissä tapauksissa.
Tavaroiden palauttaminen
Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuvista kuluista.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus voi olla osa tuotetta, kuten lahjapakkauksissa, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.
Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt siitä mikä se oli asiakkaan sen vastaanottaessa, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
Palautusohje
Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pahvilaatikon sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pahvilaatikkoa ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi. Palautusosoite on Kurjentie 278 21530 Paimio.
Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 15 e. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä. Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös toimipisteellemme, mutta siitä on erikseen sovittava.
Maksun palauttaminen
Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.
Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen.
Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljellejäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti.
Takuu
Ihaastus -verkkokauppa ei vastaa aikaisempien myyntiportaiden tai valmistajien mahdollisesti myöntämistä takuista.
Asiakaspalvelu
Autamme mielellämme kaikissa tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä ihaastus@toisenkavionkauppa.fi tai 050 55769 33 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta).
Virhevastuu ja reklamaatio-ohjaus
Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, tuote tai palvelu ei vastaa tilausta tai on virheellinen, kuluttaja-asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä sähköpostilla ihaastus@toisenkavionkauppa.fi tai 050 55769 33 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta). Pikainen yhteydenotto auttaa asian selvittämisessä. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden on reklamoitava virheestä tai viivästyksestä sähköpostitse (ihaastus@toisenkavionkauppa.fi ) 7 (seitsemän) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Yritys- tai yhteisöasiakkaan on myös tarkistettava toimitus sen saapuessa ja merkittävä puutteet mahdolliseen rahtikirjaan. Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen kulutushyödykkeiden osalta tämän ajan jälkeen. Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän kulutushyödykkeen, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Verkkokauppa vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista.
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Tämä koskee vain muiden kuin ammattilaiskäyttöön tarkoitettujen tuotteiden tilauksia.
Vastuunrajoitus
Verkkokauppa ei vastaa muusta tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden ja muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta vastuu rajoittuu kuitenkin aina enintään ostettujen tai tilattujen tuotteiden hintaan.
Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista.