Hevosvarusteiden second hand-verkkokauppa. Helppoa ja turvallista ostamista suomalaisesta Avainlippu-verkkokaupasta!

Peruutusehdot

Peruuttamisoikeus:                                              päivitetty 12.3.2025


Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus 


Peruuttamisilmoitus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimusta koskevan sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, johon kirjataan seuraavat tiedot:

 

Peruuttamislomake (oikeusministeriön mallin mukainen)

(täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa sopimuksen)


Tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla ihaastus@toisenkavionkauppa.fi, teksiviestillä tai soittaen 050 5576933 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta) tai Facebookin viestitoiminnon avulla. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta. 

Palveluntarjoaja voi aloittaa palvelun, esimerkiksi hevosen ruokintaohjelman suunnittelun, tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakas on hyväksynyt peruuttamisoikeuden menetyksen tässä tilanteessa.


Tilatessasi Ihaastuksesta sitoudut alla olevaan:

”Pyydän, että tilaamani palvelun suorittaminen aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä ja hyväksyn, että menetän peruuttamisoikeuden, jos palvelun suoritetaan kokonaan ennen sanotun ajan päättymistä. Peruuttamistilanteessa olen velvollinen maksamaan korvauksen siitä osasta palvelua, jonka olen jo saanut.”

Tilaamalla verkkokaupasta palvelun pidetään tilausta nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja asiakas on saanut tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa ja hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätöksellään. Peruuttamistapauksessa asiakkaan on maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä toimeksiannon täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus. 


Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole muun muassa sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut tuotteet).

Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole, jos palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä kuluttajan nimenomaisen pyynnön vuoksi ja asiakas on hyväksynyt peruuttamisoikeuden puuttumisen näissä tapauksissa.


Tavaroiden palauttaminen 

Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuvista kuluista. 

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus voi olla osa tuotetta, kuten lahjapakkauksissa, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt siitä mikä se oli asiakkaan sen vastaanottaessa, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.


Palautusohje

Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pahvilaatikon sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pahvilaatikkoa ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi. Palautusosoite on Kurjentie 278 21530 Paimio. 


Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 15 e. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä. Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös toimipisteellemme, mutta siitä on erikseen sovittava. 


Maksun palauttaminen

Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla. 

Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen. 

Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljellejäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti. 


Satuloiden vuokraus:

Satulat vuokrataan heti sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Allekirjoittamalla vuokrasopimuksen hyväksyt, että palvelun suorittaminen aloitetaan välittömästi. Näin ollen olet pyytänyt palvelun suorittamista ennen peruuttamisajan päättymistä, ja sinun on maksettava meille peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus, mikäli haluat perua tilauksen. Kohtuullinen korvaus on ensimmäisen 3 kk:n vuokra.



Riidanratkaisuelin

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)


Verkkokaupat ja ODR-foorumi

Linkki ODR-foorumiin (http://ec.europa.eu/odr). Voit käyttää sähköpostiosioitettamme ihaastus@toisenkavionkauppa.fi ODR foorumilla saadaksesi asiasi käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä. Suomalainen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.